Feedback-ul este o parte esențială din comunicarea eficientă. Fără feedback nu știm dacă celălalt a înțeles ce am transmis și noi nu știm dacă am comunicat bine sau nu … Fără feedback eficient nu putem crește, nu primim răspuns constructiv de la oamenii cu care interacționăm…
𝐅𝐞𝐞𝐝𝐛𝐚𝐜𝐤-𝐮𝐥 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐮𝐧 𝐬𝐮𝐛𝐢𝐞𝐜𝐭 𝐟𝐨𝐚𝐫𝐭𝐞 𝐩𝐮ț𝐢𝐧 “𝐝𝐢𝐬𝐜𝐮𝐭𝐚𝐭” î𝐧 𝐑𝐨𝐦â𝐧𝐢𝐚, 𝐧𝐮 𝐚𝐯𝐞𝐦 𝐜𝐮𝐥𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐝𝐞 𝐚 𝐩𝐫𝐢𝐦𝐢, 𝐝𝐞 𝐚 𝐨𝐟𝐞𝐫𝐢 ș𝐢 𝐝𝐞 𝐚 𝐜𝐞𝐫𝐞 𝐟𝐞𝐞𝐝𝐛𝐚𝐜𝐤!
Și asta ne constă enorm:
Continuăm să facem aceleași greșeli
Nu știm ce facem bine și ce merită “păstrat” în comportamentul nostru
Rămânem blocați în prejudecăți
Comunicăm agresiv sau submisiv in loc să adoptăm asertivitatea ca stil de comunicare
Nu ne atingem obiectivele personale și profesionale
Relațiile noastre rămân superficiale
Generalizam, subminându-ne stima de sine
Actul de comunicare nu este deplin, nu se realizează dacă nu se produce feedback-ul. Această componentă presupune „răspunsul”, reacţia la mesajul transmis/ receptat.
Feedback înseamnă să oferi celorlalţi un răspuns eficient pentru a le comunica exact ceea ce te deranjează, în ce mod te afectează sau ce doresti să facă ceilalţi. Alege să faci acest lucru fără a leza cealaltă persoană, facandu-i pe ceilalţi să înţeleagă că doar comportamentul te deranjează sau îti place, nu persoana.
Comunicarea eficienta si asertiva se bazeaza pe feedback de calitate. Citeste aici 7 Tehnici de comunicare eficienta si daca vrei sa treci la nivelul urmator, iti recomand cursul video Comunica cu Impact!
Feedback-ul trebuie să fie o reacţie la un comportament. Mai exact, ceea ce ai simţit TU în momentul în care ai interacţionat cu respectivul comportament!
12 Reguli de bază cand oferi feedback:
- Descrie COMPORTAMENTUL, evită să judeci şi descrie exact IMPACTUL acestuia
- Fii specific, evită să generalizezi
- Parafrazează ceea ce spune interlocutorul
- Adresează întrebări suplimentare ca sa intelegi
- Oferă-l la timp, cat mai curand dupa “eveniment”
- Este solicitat? Mulţi nu vor primească sau să dea
- Urmăreşte semnalele non-verbale
- Aspectele pozitive şi negative sunt prezentate separat
- Fii pregătit şi de emisie, şi de recepţie
- Fii onest, oferă deschidere şi încredere
- Direcţionează-l către comportamentul care ar putea fi schimbat
- Conveniţi împreună schimbările viitoare
Aplică aceste principii atunci când comunici și vei avea relații mai bune, o carieră de succes și vei câștiga mai ușor banii pe care ți-i dorești!
Sunt Daniela Irimia și îi ajut pe oameni să se cunoască mai bine, pentru ca apoi să poată comunica mai bine. Fac asta prin cursuri, mentorat și training 1 la 1. Sunt trainer certificat ANC și coach NLP la nivel European si antreprenor de peste 12 ani!
Scrie-mi cu încredere dacă vrei să lucrăm împreună.
Cu drag, Daniela Irimia