Primesc multe întrebări atât în ședințele de consultanță, cât și în comunitatea Femeia Independentă, cum reușesc să mă organizez astfel încât să am timp să fac atât de multe lucruri. Am și eu copil, am și eu o casă de întreținut, fac și mâncare, și pe lângă toate acestea, fac și multe activități profesionale.
Este devărat că fac foarte multe lucruri în decurs de o săptămână, însă am învățat de-a lungul timpului să îmi optimizez timpul de lucru. Am scris la modul general cum poți și tu să îți organizezi timpul atunci când lucrezi de acasă.
Știu că fiecare dintre noi este diferit, are nevoi diferite și activități profesionale diferite. Din acest motiv și majoritatea articolelor pe care le scriu sunt destul de generale pentru a fi cât mai ușor de adaptat pentru fiecare individ în parte. Dar, pentru că mi s-a tot cerut, am decis să scriu despre programul meu într-o săptămână normală.
În cursurile mele de gestionatea timpului și planificare/organziare explic de ce recomand planificarea la nivel de săptămână. Mie îmi oferă flexibilitate, relaxare și eficientă în același timp. Repet… nu sunt un caz tipic de femeie cu program de muncă fix. Însă dacă ești freelancer sau antreprenoare s-ar putea să găsești utilă această metodă de organizare a agendei.
Planificarea săptămânală:
În fiecare VINERI îmi fac deja agenda cu lucruri mari, importante, relevante pe care vreau să le fac în săptămâna următoare. Și le aloc în diferite zile din săptămână în funcție de urgența lor, de dificultate, de programul clienților sau de starea vremii (în această ordine). Pe cât posibil vinerea îmi este destul de clar cum va arăta următoarea săptămâna, măcar în linii mari.
În weekend lucrez foarte rar! Și asta este valabil de 8 ani de când am născut. Weekendul este pentru mine și pentru familia mea. Este timp de relaxare, conectare, distracție, leneveala… Foarte foarte rar se mai întâmplă să livrez vreun training la Vision Consulting sau să particip eu la vreunul.
De luni până vineri, zilele “de muncă” se concentrează de obicei în intervalul 8.30 – 15.00 cât copilul este la scoala. Hai să vă povestesc și cum arată o zi obișnuită din viața mea…
Planificarea activităților în decurs de o zi:
6.00- 7.00 – mă trezesc (în funcție de cât de obosită sunt)
7.00 – 8.30 – timp pentru mine și familie (cafea, mic dejun, exerciții fizice, pregătit copil pentru scoala)
8.30- 11.30 – timp de muncă foarte productiv – fac activitățile dificile, solicitante, care necesită concetrare mare. Printre activități mai iau pauze mici în care “rezolv” alte sarcini mici de țin de casă (pun mașina de spălat, pun rufe la uscat, dau drumul la aspirator,etc) . În acest fel îmi destind corpul (nu mai stau la birou) și îmi eliberez mintea de activitatea pe care am finalizat-o.
11.30 – 12.30 pauză de masă (uneori doar mănânc 15 minute, alte ori fac și mâncare….) + citit ceva sau vorbit “de relaxare” cu prieteni
12.30 – 15.00 – timp de muncă mai relaxat (de obicei în acest interval îmi programez ședințele de consultanță si coaching)
15.00 – 17.00 – program destul de flexibil, în funcție de “nevoi” lucrez, citesc, fac sport, timp cu familia, etc …
17.00 – 19.00 – mai muncesc putin, eventual mai fac cateva sesiuni de coaching cu clientii care pot doar aseara
19.00- 21.00 – rutine de seara in familie
21.30/ 22.00 – 23.00 (cel târziu) – citesc, povestesc cu soțul, relaxare…pregatit pentru somn.
Orele nu sunt chiar atât de fixe, nu sunt toate zilele la fel, dar în general, cam așa arată programul meu. Reușesc să fac multe lucruri pentru că sunt organizată, planific și eficientizez procesele atât de muncă cât și în activitățile casnice. Am mai scris despre principiul 80/20 pe care îl aplic pentru că îmi place să fiu și eficientă și eficace. 😊
În zilele în care am cursuri corporate, fac doar asta. Plec pe la 7.30 de acasă și revin la 18.30 obosită bine.
Sper să îți fie de folos povestea mea. Dacă simți că te pot ajuta, scrie-mi cu încredere.
Cu drag,
Daniela Irimia, trainer & coach